על חשיבות הקול האישי

יובל כהן, פסיכולוג קליני, חולה ALS.
הקול האישי שלנו ייחודי לנו ממש כמו טביעת אצבע או תווי הפנים שלנו. הוא מהווה חלק מהזהות העצמית והינו מרכיב מהותי באופן בו אנו חושבים על עצמנו או אחרים חושבים עלינו. כשאנו מעלים בראשנו אדם שאנו מכירים, הגוון האישי של קולו הוא חלק בלתי נפרד מתמונה זו.

והינו מרכיב מהותי באופן בו אנו חושבים על עצמנו או אחרים חושבים עלינו. כשאנו מעלים בראשנו אדם שאנו מכירים, הגוון האישי של קולו הוא חלק בלתי נפרד מתמונה זו.

מחלת ה- als מקלפת לאט לאט מהחולה לא רק את תפקודו ויכולותיו, אלא גם מרכיבים משמעותיים בזהותו. אחד השלבים הקשים במחלה זו הוא אובדן יכולת הדיבור, אובדן הקול, אשר מצריך שימוש בתקשורת חלופית, על ידי מחשב, בעזרת תנועות העיניים.

עד היום היתה קיימת תוכנה שממירה את הכתוב לדיבור גנרי (קול קריין). חווית החולה והאנשים הקרובים לו היא של ניגוד בין זהות האדם המדבר לבין הקול שאיננו קולו שלו. בהשאלה, דומה הדבר לאדם המתבונן במראה ורואה פנים שאינן שלו. באופן דומה זו גם חוויית הקרובים לו.

תוכנת "קול אישי", מאפשרת ליצור תקשורת שאיננה רק העברת מידע יבש או מתן הוראות טכניות, אלא מאפשרת עטיפת וצביעת התקשורת באיכות רגשית ונוכחות אישית. תוכנה זו מהווה תרומה עצומה לחולה ולקרובים לו, בכך שהיא מאפשרת להרגיש נוכחות מלאה יותר של האדם המתקשר באמצעותה ומצמצמת את תחושת הניכור והזרות.

אנחנו כאן לכל שאלה

טל׳ 0722-800025 | אימייל support@almagu.com

שתפו עם החברים שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *