קולות אישיים באנגלית, בהשוואה לפתרון בעברית

שירותים של שימור קול, באמצעות יצירת קול אישי בעולם קיימים בעיקר באנגלית מאז שנת 2014, ובד"כ נקראים Voice banking.

אנשי מקצוע רבים בארצות הברית מקדמים את יצירת הקול האישי, מכיוון שהתועלת שלה למשתמש גדולה מאוד: במאמץ קטן יחסית, אפשר להשתמש בקול שהוא "אישי" ולא גנרי.

עם זאת, בכל השירותים האמריקאיים, נדרשת כמות גדולה יחסית של משפטים, מ400 משפטים ועד מעל 1000, שמהווים חסם עיקרי המקשה על ההתנסות בטכנולוגיה.

 

ישנן 4 חברות עיקריות המציעות שירותי Voice Banking  באנגלית. כולן פרט לאחת, תומכות באנגלית בלבד, ואף אחת לא תומכת בעברית. עלמגו היא היחידה המציעה את השירות בעברית.

 

Acapela

יצרן ותיק של טכנולוגיות הקראה (Text to Speech), שמציע שירות בשם my own voice משנת 2015. השירות דורש הקלטה של בין 400 ל 1600 משפטים, באמצעות אתר אינטרנט או תוכנה להורדה למחשב האישי. בניית הקול והשימוש בו לתקופת נסיון – חינם.

העלות – משתנה בין 1000$ ל100$ בשנה, וארגון בשם Team Gleason מממן את השירות.

ממצגות החברה, עד היום כ1000 יצרו קול אישי באמצעות שירות זה.

אתר החברה: http://mov.acapela-group.com

 

Modeltalker

Modeltalker הוא מיזם של מעבדה בבית חולים  Nemours, בדלוואר, ופעיל כבר מספר שנים, ועוסק אך ורק בייצור קולות אישיים. באתר החברה חומר רב על הטכנולוגיה, האתר, והשימושים. למיטב הבנתנו זהו השירות הנפוץ ביותר בארצות הברית. יצירת הקול היא חינם, והשימוש בו לאחר מכן הוא בעלות סמלית של $100.

 

ProjectRevoice & Lyrebird.ai

ProjectRevoice הוא מיזם של ארגון הALS האמריקאי, alsa.org שמטרתו לעורר מודעות לצורך בשימור הקול. הקמפיין זכה לפרסים רבים, והוא כרגע דף אינטרנט יחד, המעביר את המסרים בצורה ברורה מאוד.

ליצירת הקול – הם משתפים פעולה עם Lyrebird.ai. סטרטאפ קנדי צעיר המתמחה ביצירות קולות אנושיים, לאו דווקא לצורך שימור קול, שיוצר את הקולות – בחינם.

לLyrebird ולפרויקט, עם זאת, אין כרגע פתרון לשימוש בקול האישי במערכת תקשורת מבוססת Windows  ומיקוד מבט, מה שהופך את הפרויקט ללא ישים בפועל לחולי ALS. (לכל שאר החברות הנסקרות במאמר, יש פתרונות מלאים ומתאימים לשימוש בקול האישי).

עדכון: בספטמבר 2019 התמזג lyrebird.ai עם חברה בתחום אחר, ולא ברור אם ימשיך בתחום הקולות האישיים.

 

Vocalid

חברה ותיקה למדי, שמטרתה להביא "קול לכל אחד". החברה פועלת במספר תחומים, ביניהם יצירת קול למי שאין לו קול, על ידי חיבור לתרומת קול של תורמים אחרים.

בניגוד לשאר החברות, Vocalid גובה תשלום על בניית קול, של $30. עלות השימוש בקול, במידה והלקוח מעוניין היא כ$1200.

 

הפתרונות בעולם בהשוואה לפתרון של עלמגו:

בעלמגו, נכנסנו לעולם הקולות האישיים אחרי שכבר יכולנו לראות את הלקחים בעבודת החברות האחרות בעולם, וניסינו לבנות פלטפורמה עדכנית ונכונה יותר.

·         בחרנו בטכנולוגיה של רשתות נוירונים, זאת טכנולוגיה חדשה שעדיפה על הטכנולוגיה הקודמת בכך שמאפשרת ליצור קול גם מהקלטות לא מושלמות. היא טכנולוגיה "סלחנית".  כל מי שצריך לבנות קול אישי אינו קריין מקצועי ואין לו אולפן להקליט ואיש מקצוע שילווה אותו בתהליך ויוודא שההקלטה היא טובה. (החסרון של הטכנולוגיה הזאת, הוא שבקריינות מושלמת, הטכנולוגיה האחרת עדיפה. מכיוון שאין קריינות מושלמת, לדעתנו זאת הבחירה הנכונה)

·         תהליך קצר ופשוט. ראינו את התהליכים המייגעים בחברות אחרות: הרשמה ארוכה מדי, תהליך אישור חשבון ידני, פלטפורמת הקלטה ארכאית ועוד. בעלמגו בנינו פתרון שמאפשר לקבל דוגמת קול אישי באיכות מצויינת, תוך 10 דקות: בנינו תהליך הרשמה מהיר כברק, שאפילו לא דורש מסירת פרטים אישיים, וגם לא שומר כאלה. אפשר להיכנס למערכת בקליק אחד, להקליט 30 משפטים, במשך כ 3 דקות, ואחרי כ8 דקות – מתקבל קול שאפשר להשתמש בו. בכך, לדעתנו, אנחנו הופכים את הטכנולוגיה לנגישה וזמינה, ברמה שאין שני לה בעולם.

·         תוכנית שימור: בדעת כל אנשי המקצוע, מומלץ לבצע את ההקלטות לשימור הקול כשהקול עדיין חזק וטוב. עם זאת, במצב שבו הקול עדיין חזק וטוב, המשתמש לא צריך לרכוש או להשתמש במנוע הקראה או דיבור. לכן, בנינו תוכנית "שימור". בתוכנית הזאת, לאחר יצירת הקול, אפשר לשמר אותו בעלות סמלית, ורק כשיגיע הצורך להשתמש בו, להפעיל אותו על המחשב האישי.

 

·         רק לדבר אחד אין תחליף. יצירת קול אישי לא יכולה להיות ספונטנית. חייבים מיקרופון מתאים. ללא מיקרופון מתאים, עם מיקרופון זול או מיקרופון של מחשב נייד – אין אפשרות להגיע לתוצאות טובות. 

אנחנו כאן לכל שאלה

טל׳ 0722-800025 | אימייל support@almagu.com

שתפו עם החברים שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin