מימון סל הבריאות למנוע דיבור

מכשיר תקשורת תומכת וחלופית ממשרד הבריאות

מימון

במדינת ישראל כל אזרח בכל גיל עם מוגבלות זכאי למימון ממשרד הבריאות ברכישת מכשיר המתאים למוגבלותו, כמימוש עקרונות האיכות והשיוויוניות מרביים. במקרה של מוגבלויות המצריכות שימוש במכשיר תקשורת תומכת וחלופית, משרד הבריאות מממן מערכת המאפשרת תקשורת באמצעות מסרים מוקלטים או מוקלדים אשר מחליפים את דיבורו של החולה ומאפשרים לאנשים ללא יכולת דיבור או עם מובנות דיבור ירודה להביע את עצמם באופן עצמאי ככל הניתן, עם סביבתם. בהמשך נפרט יותר על סוגי המערכות הקיימות.

כך כל האנשים עם מוגבלות הדיבור, ביניהם גם חולי ALS , זכאים לרכישת מכשיר תקשורת תומכת וחלופית במימון מלא של משרד הבריאות, לאחר אישור זכאות.

זכאות

כל האנשים שבעקבות מוגבלותם אינם יכולים לקיים תקשורת מילולית תקינה ולהיעזר במכשירי פלט קולי, לוחות תמונות או טאבלטים לצורך תקשורת ואשר מחשבי התקשורת יאפשרו להם תקשורת יעילה יותר. כך, לדוגמא, מנוע דיבור של עלמגו ״קול אישי״ יותקן במחשב תקשורת ויאפשר לכל משתמש ״לדבר״ בקולו האישי שהמערכת בנתה ולא בקול גנרי כמו שאר המשתמשים במחשבי תקשורת.

אישור הזכאות למכשיר תקשורת תומכת וחלופית מותנה בהגשת בקשה ליחידה ארצית למכשירי שיקום וניידות וקבלת אישור טרם רכישת המכשיר מספק מורשה במשרד הבריאות (אין החזר על רכישה עצמית). לאחר לפחות 3 חודשים של התנסות בבית או במסגרת אחרת, המשכיר ניתן באופן קבוע.

להכוונה בקבלת הזכאות, סיוע מקצועי והכוונה כללית אנחנו ממליצים פנית לעמותת ״ישראלס"

סוגי מערכות ואביזרים

לחולי ALS, המערכת הרלוונטית הינה מערכת תקשורת תומכת וחלופית ממוחשבת, המופעלת באמצעות מיקוד מבט לאנשים עם מוגבלות חמורה בדיבור ומוגבלות חמורה בתפקוד מוטורי.

חשוב לציין כי הזכאות למכשירי תקשורת תומכת וחלופית כוללת גם אביזרי נגישות המאפשרים הפעלת המחשב במקרים של מגבלה פיזית מוכחת בהפעלתו, על פי חוות דעת של מרפא בעיסוק.

מנוע דיבור של עלמגו מותקן בנוסף למערכת מיקוד המבט ועובד בצורה אינטגרטיבית עם כל האביזרים הנלווים.

אנו ממליצים ליצור את הקול האישי כשהדיבור עוד חזק וטוב, עוד לפני שאתם בכלל מתקרבים לקבלת מנוע דיבור ממשרד הבריאות. אז, לאחר הקלטת הקול, אתם יכולים "לשמר" אותו בעלות סימלית. לכשתקבלו אישור מסל הבריאות למנוע הקראה, תוכלו לרכוש את הקול האישי כתוסף למנוע ההקראה, בעלות מופחתת.

קבלת הסיוע

השירות ניתן לציבור באמצעות היחידה הארצית למכשירי שיקום וניידות ומתבצע לפי הנהלים הבאים: חוזר מינהל רפואה: אישור מכשירי שיקום וניידות של משרד הבריאות

וכן חוזר מינהל רפואה: המלצה, התאמה ואספקה של מכשירי תקשורת תומכת וחלופית לאנשים עם מוגבלות לשימוש אישי בביתם: קישור למסמך

מידע מפורט יותר והכוונה ניתן לקבל במשרד הבריאות ועמותת ישראלס.

אנחנו כאן לכל שאלה

טל׳ 0722-800025 | אימייל support@almagu.com

שתפו עם החברים שלכם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin